Ιησουίτες στην Ελλάδα

Κέντρο Νέων «Pedro Arrupe»

Το Κέντρο Νέων «Pedro Arrupe» είναι έργο κοινωνικής δικαιοσύνης, που ξεκίνησε από το Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών των πατέρων Ιησουιτών στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του π. Πέτρου Χονγκ, το 2011.

Η οικονομική στενότητα που πλήττει τις οικογένειες, η άνιση πρόσβαση των παιδιών στις ευκαιρίες για μάθηση που εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες κάθε οικογένειας, αλλά και η αναγκαστική πολύωρη απουσία των γονέων από το σπίτι εξαιτίας της εργασίας τους, ώθησε τους πατέρες Ιησουίτες, στο πλαίσιο της κοινωνικής δράσης τους, να προσφέρουν έναν χώρο για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ελλήνων και μεταναστών, με δομημένο πρόγραμμα μελέτης και προσωπικής ανάπτυξης.

Σήμερα τα παιδιά που έρχονται στο Κέντρο Νέων είναι 150. Από το 2015 το Κέντρο λειτουργεί υπό την αιγίδα του JRS-ΕΛΛΑΔΑ ως χώρος ενισχυτικής διδασκαλίας, μετά το σχολικό ωράριο των παιδιών. Παρέχεται συνεχής επίβλεψη και βοήθεια των παιδιών στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων τους, με τη βοήθεια εθελοντών συνεργατών. Σκοπός του Κέντρου Νέων είναι, επίσης, να βοηθάει τα παιδιά και τους νέους να δομήσουν την προσωπικότητά τους, να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, μέσα σε ένα περιβάλλον ανθρώπινο. 
Σε παιδιά οικογενειών που ζουν στα όρια της φτώχειας παρέχεται καθημερινά γεύμα.

Γενικότερος σκοπός μας είναι να ανοίξουν οι ορίζοντες των παιδιών και των νέων σε τρεις βασικούς τομείς: «Γνωρίζω – Ανοίγομαι – Πιστεύω». Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκουμε :

1. Να γνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, όπως η μουσική, το θέατρο, ο χορός, οι χειροτεχνίες, οι ξένες γλώσσες.
2. Να αναπτύξουν αρμονικά τις διαπροσωπικές σχέσεις τους.
3. Να μάθουν και να εφαρμόζουν την έννοια του σεβασμού προς τους συνανθρώπους τους.

Το Κέντρο λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 13:30 μέχρι τις 19:00 και η λειτουργία του στηρίζεται στην γενναιόδωρη προσφορά των εθελοντών του, που προσφέρουν το χρόνο τους, και τις δωρεές απλών ανθρώπων που πιστεύουν στο έργο μας.

 

 

Διαβάστε επίσης...